Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. BURDUR VALİLİĞİ
T.C. BURDUR VALİLİĞİ
T.C. BURDUR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Birimleri Kurumsal Kimlik İl Protokol Listesi
  • BURDUR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNCEL
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları Basın Bültenleri ve Açıklamalar Yönergeler Valilik Kararları Burdur İl Afet Risk Azaltma Planı
  • İLETİŞİM
°C
24
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Ahmet MAİLOĞLU
        • Mehmet TÜRK
        • Ökkeş Furkan KARAKURT
        • Alp Eren YILMAZ
        • Emre ÇİFCİ
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Protokol Listesi
  • BURDUR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNCEL
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Basın Bültenleri ve Açıklamalar
    • Yönergeler
    • Valilik Kararları
    • Burdur İl Afet Risk Azaltma Planı
  • İLETİŞİM
 

Vali Yılmaz'dan İl Genel Meclisi üyelerine ziyaret

01.11.2016
 
Vali Şerif Yılmaz İl Genel Meclisi Üyeleri ile bir araya geldi.
Muzaffer Bağcı Başkanlığında yapılan İl Genel Meclisi Toplantısına katılan Vali Yılmaz İl Genel Meclis Üyeleri ile bir araya geldi. 
Meclis Salonunda gerçekleştirdiği ziyaretinde, İl Genel Meclis Üyelerine hitaben  bir konuşma yapan Vali Yılmaz;
"Burdur'da göreve başlayalı dört buçuk ay oldu. Malumunuz içinden geçtiğimiz kötü bir dönem, bir süreç yaşadık o nedenle bizim normal zamanda yapmamız gereken tanışmadır, buluşmadır, görüşmedir, bunların tamamı biraz gecikmeli oldu. Bu ilçelerde dahil olmak üzere biraz gecikmelide olsa programlarımızı gerçekleştirmeye çalıştık. O nedenle aslında bu ziyaretimizide yaşanan süreç nedeniyle geciktirdik. Her şeyde bir hayır var çok şükür bugün ülkemiz içinden geçtiği sürecin altından kalkacak hem iradeyi gösterdi hem birlik beraberliği gösterdi. Bu sayede normal günlük yaşamımızın gerektirdiği iş ve işlemleri yapmaya başladık. Tabi bu coğrafyada yaşıyorsak bizi bize bırakmazlar o nedenle bugün bu darbe girişimini atlatmış olsak da su uyur düşman uyumaz bunu her daim aklımızda tutmamız gerekiyor. İşlerimizi çalışmalarımızı bütün yaptığımız, yapacağımız çalışmalarda aklımızın bir kenarında bunun durması gerekiyor.  Bu süreçle ilgili çalışmalar yürütülüyor. İnşallah bununda üstesinden gelip demokrasinin hakim olduğu milli iradenin etkin bir şekilde yönetimde bulunduğu bir süreç bundan sonrada devam eder. Cumhuriyetimizin 93. Yılını daha iki gün önce kutladık. İnşallah nice yıllara birlik beraberlik içerisinde ulaşırız. Bunun özellikle içinde yaşadığımız süreçten sonra demokrasinin ne kadar önemli olduğunu hep beraber gördük. Demokratik şekilde seçilip gelenlerin belki o gün itibariyle görevi bitmiş olacaktı. İnşallah bu bir daha tekerrür etmez, tekerrür etmemesi içinde elimizden gelen her şeyi yapmamız gerekiyor.
İl Genel Meclislerimizde özellikle ilin tamamından müteşekkil bir yapı ve seçimle gelen bir yapı, onun içinde ilimizin her değişik bölgesinden her değişik siyasi fikrinden  olan insanlarımızın bir arada bulunduğu bir yapı. Netice itibariyle de Burdur da yaşayan insanlara hizmet manasında fikir birliğin oluştuğu bir meclis, bu meclisimizin de çalışmaları hem idare olarak bizlere hem de bu bölgede ilimizde yaşayan bizden hizmet bekleyen insanlara güç veriyor, kuvvet veriyor, bu birlik beraberliğimiz olduğu sürece.  Tabi bu birlikteliği, bugüne kadar olmadı manasında söylemiyorum. Arkadaşlardan aldığım bilgilere göre biz dört aydan beri çalışıyoruz. Her hangi bir fikir ayrılığı olmaksızın güzel hizmetler hep beraber gerçekleştirilmiş. Bugüne kadar emeği geçen herkese, bu millete hizmet eden herkese şükranlarımız ifade ediyoruz. Allah onlardan razı olsun. Bundan sonra yapacak olanlara da razı olsun. İşleri kolay gelsin.
Şimdi bizim sorumluluk alanımız merkez ilçe dahil olmak üzere 11 ilçemiz, 3 beldemiz var. 193 köy var. Toplamda yaklaşık 260 bin nüfusa hizmet ediyoruz.  Biz sadece özel idaresi olarak kırsal alanla ilgili sorumlu değiliz. Biz ilimizin 7 bin 176 kilometre kare alanının tamamından sorumluyuz. İl Genel Meclisinin almış olduğu kararları, sadece kırsal kesim değil şehir merkezleri de dahil olmak üzere gerçekleştiriyoruz. Örneğin sağlık evi yaparken kırsal mı şehir mi diye bakmıyoruz. Diğer bütün kanun da sayılan hükümlerle ilgili hususlarda İl Özel İdaresinin sorumluluk alanı içerisinde kalan her yerde hizmetlerimizi gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Tabi belki ağırlıklı olarak kırsalda ki alt yapıyla ilgili hizmetlerin öne çıkmasından dolayı belki bakış açısı itibariyle de kırsal öne çıkıyor. Bunun bilinmesi lazım. Şehir merkezlerinde de ihtiyaç var ise spor tesisinden sosyal tesislere varıncaya kadar yapabiliriz. Yeter ki bütçemizin imkanı elversin.
Bu yılla ilgili bütçeyi gönderdik. Bizim düşündüğümüz bütçe 62 milyon TL. Bir defa bütçe yapılırken komisyonlarda her kurumun, kurum amirinin bizzat orada olması gerekiyor. Yapılacak olan çalışmaların meclis üyesi arkadaşlara hangi işte ne yapılacak, ne yapılacaksa bunları izah edilmesi gerekiyor. Onun içinde bütün komisyon çalışmalarında ilgili kurum müdürünün bizzat kendisinin katılması gerekiyor. Talimatımız o yöndedir. Bununla birlikte İl Genel Meclisi Üyesi arkadaşlarımız da, kurum amiri arkadaşlarımızın bilgisinden istifade etme imkanı bulabilecekler.
Burada bu yıl düşündüğümüz çalışmalardan bir tanesi bilindiği üzere sıcak asfalt plenti bitti. Şuanda üretime başladık. 11 kilometreye 40 bin ton şuana kadar üretim yaptık. Çalışmada bir sıkıntı yok hamdolsun. Sağlıklı bir şekilde başladık devam ediyoruz. Büğdüz yolunda sıcak asfalt çalışmamız devam ediyor. Bucak OSB’de müteahhitlik hizmeti veriyoruz OSB içerisindeki yolların sıcak asfaltı Özel İdare tarafından yapılıyor. Bir hususu belirtmek istiyorum. OSB’lerin kuruluş kanununda Özel İdareler, Ticaret Odaları ve Belediyelerin bulunma zorunluluğu var. İlk kuruluş aşamasında yer alıyoruz, bilahare belli bir doluluk alanına ulaşıp ve ruhsat tamamlandıktan sonra devir edip dışarı çıkıyoruz. Buradaki bizim görevimiz, ilde yapılacak olan yatırımcının önünü açmak buna destek olmak. Kişinin cebine para koymuyoruz ama kurum olarak gerek özel idare, gerek ticaret odası, gerekse belediye olsun buradan maddi menfaat gelir temin etmeksizin bölgenin kalkınmasına yönelik destek amacıyla çıkartılan düzenlemeyle destek oluyoruz. Bu müteahhitlik hizmeti, para kazanıyoruz mu kazanıyoruz. Ancak çok cüzzi bir miktar. Ama organize sanayi bölgesinin alt yapısının oluşturulmasına çok büyük destek veriyoruz. Buradan özel idare çok bi para kazanmayacak. Misal olarak 500 lira kazanıcak isek, OSB’ye 2 bin 500 lira faydamız olacak. Bu rakam en azından bizim ilimize yapılacak olan yatırıma destektir. Bunlara verilen kaynak aktarımı değil, onların tasarruf etmesini sağlayacak olan bir çalışmadır. Ondan dolayı böyle çalışmalar olursa, daha önceki çalıştığımız yerlerde de bizim iş makineleri dahil olmak üzere araçlarımızı bu tip kamunun genelinin kullandığı hizmetler var ise kullandırabiliriz. Yakıt ve giderlerin bir kısmının kurumun karşılaması suretiyle boş duran araçlarımızı diğer kamu kurumlarımıza ihtiyaç duyan birimler kurumlar varsa kullandırabiliriz. 
Asfalt plentini yeni kurduk. 5 milyon TL’ye aşkın bir rakamla. 5 milyon TL’lik bir tesisi belediyelerimiz dahil olmak üzere herkesin kurma imkanı yok. Malzemelerini kendileri almaları ve nakliyesi de kendilerine ait olmak şartıyla bizim tesisimizi kurumlarımız yerel yönetimlerimiz olmak üzere kullanabilirler. Bizim asfalt plentini kesintisiz kullanma şansımız yok. Üretim miktarına baktığınız zaman boş kalan zamanlar var. İsraf olmasın ve diğer kurumlarda bu kadar masraf yapmasın. Burada önümüzdeki yılla ilgili artık sıcak asfalt plenti kurduk. Denemeyi de yaptık. Çok şükür bir sıkıntı yok. Önümüzdeki yıldan itibaren grup yollarına başlamak üzere sıcak asfalta başlayacağız. Sadece mevcut kaplama asfalt yaptığımız yerlerden birinci katları yaptığımız yerlerin ikinci katlarını yapmamız lazım. Yapmazsak bir senede gidiyor. İkinci katla beraber devam edeceğiz. Ama öncelik grup yollarında sıcak asfalt yapılmasıdır. Hem KÖYDES’ten bu zamana kadar gelen ödeneklerle bilindiği üzere asfalt yaptık, kanalizasyon yaptık kilit parkede kullandık. Yüksek planlama kurulunun kararı büyük bir ihtimalle bu yıl sıcak asfalta öncelik verilmek üzere çıkacak. Sıcak asfaltla ilgili bizim mevcut iş makine parkımız var. Bu yoğunluktan kaynaklı olarak iş makine parkımızı biraz daha güçlendirmemiz gerekecek asfaltla ilgili. Yine belki nakliyede kamyon kiralayabiliriz ama belli bir nüveyi oluşturmamız lazım ve finişeri, silindiriyle beraber ekibimizi tam oluşturmamız lazım ki bu yaptığımız yollar artık kalıcı olsun. Bu zamana kadar yaptığımız yolların statik kaplamalarda bir iki seneden sonra bozuluyor ve şu anda alt yapı malzemesini çekmek suretiyle karayolları standardında en azından bir yol ağına kavuşmuş olacağız. Burada mevcut plent yetecek. Ancak orada ilave tank yapmamız gerekecek. Hatta önümüzdeki yıl bütçeye kalmadan bu sene yapmamız gerekiyor. Asfalt kışın Kütahya’daki aldığımız rakamı söylüyorum. 3 bin tona yakındı oradaki depolama imkanımız 300-400 TL arasında kışın temin ettik. Şuan ki fiyatı 890 lira. Geçen yıllarda 1.500 TL’ye çıkmıştı. Bu sene petrol fiyatlarının düşmesiyle kaynaklanan bir rakam ki yine de yarı yarıya. Onun için ilave en azından bin 500 ton civarında stoklama imkanımız var. 2 bin ton ilave daha yapalım diyoruz. Kara yollarının da boş yeri varmış orayı da kullanacağız. Ama bizim gelecek yıl asfalt malzemesi olarak kullanacağımız asfaltın kıştan stokunu yapabilirsek aşağı yukarı maliyeti yarı yarıya düşüreceğiz. Kendimiz depo yapsak dahi bir senede amorti edeceğiz. Kullanılacak olan bir depo olacağı için bunun çalışmasına arkadaşlar başladı. Kışa kalmadan onu bitirmemiz lazım. Yani Ocak Şubat aylarında malzemeyi çekmemiz lazım. Parasını peşin yatırıyorsunuz. Ondan sonra malzemeyi alıyorsunuz. İnşallah onu bitirirsek önümüzdeki yıl sıcak asfaltla ilgili hem KÖYDES’in hem İl Özel İdarenin programını bir araya getirirsek gurup yollarından başlamak suretiyle bu Büğdüz’deki de geçen yazın Aziziye Şenliğine gitmiştik. Aziziye’ye giderken yol çok kötüydü. Bu yolda hem yeni yaptığımız makine nın çalışmasını görelim dedik. Hem de gurup yoludur. Bir denemesi yapalım dedik. Çok da güzel oldu.
İnşallah bunu bundan sonra bütün grup yollarımızda öncelik vermek suretiyle yapacağız. O nedenle bu yıl bütçe yaparken de, bu zamana kadar kilit parke döşedik çoğu köylere hem köydes’ten hem özel idareden. Kilit parkede belli bir mesafeyi aldık. Kilit parkede şuanda tek bir yer kaldı il merkezinde, bir ilçemizde de eksik vardı FETÖ’den dolayı yurt dışına kaçtı. Çavdır’daki. Onun dışında da belli bir mesafeden geldiği zaman nakliye maliyeti kendi maliyetinden fazla oluyor. Bu maliyetleri düşürmek açısından kendi ekibimizi kuracağız. Kilit parke taşını kendimiz üreteceğiz. Bundan sonra dediğim gibi ihtiyaç olan yerlere ilave yapılacak yerlere kendi ürettiklerimizi verebiliriz. Onun için bütçe yaparken de kilit parkeye para ayırmayalım diyoruz.Yine makine parkurunun yenilenmesi için belki kilit parkeye ayırmamız gerekeni bu tarafa kaydıracağız.
Ayrıca diğer bir husus köylerde insanların geçim sıkıntısına girmesiyle birlikte göç başlıyor. Türkiye’nin en büyük sıkıntısı bu. Belki de köylerden en az göç veren illerden birisi Burdur. Benim önceki çalıştığım illere bakınca Burdur’daki köylerimizin durumu daha iyi diğer illere göre. Ama yine de destek vermemiz gerekiyorsa, özellikle hem tarımda hem hayvancılıkta, hem bitkisel üretimde, hem hayvansal üretimde destek verebiliriz. Kırsalda bilindiği üzere yaşlı nüfus kaldı. Yaşlı nüfusun belli bir üretimle ilgili sorunu oluyor. Günlük sera yapsanız çalışamıyor. Ama meyve ağacı dikiyorsa bakımı daha kolay, ayrıca arpa buğday ekiyor, ya da meyvecilik yapıyor. Bu nedenle Meyve fidanı verebiliriz. Bunla ilgili düşüncesi olan var ise Tarımdan da  arkadaşlar gelsinler özellikle cevizdir bademdir. Yurt dışından ithal ettiğimiz meyveler var. Hala daha bunları yurt dışından ithal ediyoruz. Belki Türkiye’de tüketilen cevizin yüzde 20’si Türkiye’de üretiliyor ki biz cevizde en iyi üretim yapan illerden bir tanesiyiz. Bunun fidesi dahil olmak üzere ihtiyaç duyulan diğer meyvecilikte, yöreye uygun ne ise, onlarla ilgili de çalışma yapabiliriz. Yine özellikle hayvancılıkta girdinin büyük bir kısmını oluşturan yem bitkileri var. Yem bitkilerinin tohumu da olabilir. Bunlarla ilgilide bütçeden bir çalışma düşünebiliriz.
İl Özel İdaresi bütçesinin yüzde 20’sini Milli Eğitime zorunlu ayırmamız gerekiyor. Burdur’da da derslik başına düşen ortalama öğrenci sayısı 17’dir. Türkiye ortalamasının yarısı bu rakam olarak baktığınızda. İkili eğitim çok şükür Burdur’da yok. Sadece merkezde inşaattan dolayı ikili eğitim yapan bir okulumuz var. İnşaat bitince okulumuz yerine geçecek. Bundan sonraki ihtiyaçlarımızı daha ziyade depreme dayanıklılıkla ilgili binalar varsa, birde eski binalarımız varsa bunların yenilenmesi.
Arkadaşlara şunu da söyledim ben bizim çalışmalarda özellikle spor salonlarıyla ilgili, çocukların tüm spor aktiviteleri yapabilecekleri mekanlara ihtiyacımız var. Derslik ihtiyacı var ise derslik, derslik ihtiyacı yok ise bundan sonra spor salonları gibi müşterek birkaç okulunda kullanabileceği hatta sadece okulunda değil, bölgede yaşayan insanlarımızın da kullanabileceği tesisler yapalım istedik. Öncelik olarak da Gençlik Spor’unda dahil olmak üzere spor salonu olmayan yerlere öncelik verelim. Milli Eğitimi de oraya kullanalım. En azından bizim alt yapı itibariyle çocuklarımızın kış şartlarında hem spor, hem sosyal faaliyetlerini yapabilecekleri mekanlara kavuşmuş olacağız. Bunlarla ilgilide arkadaşlara hazırlığınızı yapın dedim. Bunları kısaca düzenleyelim istedik.
Bir diğer konuda küçük illerde ilçe milliyetçiliği fazla oluyor. Her yerde bunu yaşıyoruz. Tabi hepiniz belli bir seçim bölgesinden geldiğiniz için seçmenlere karşı da taahhüdünüz var. Büyüklerimizin bir sözü vardır. Camiye lazım olan mescide haramdır der. Eğer ihtiyacımız neresiyse varsa öncelik orayı yapalım. Ama sırf o ilçede o yapıldı da de bu kadar para ayrılsın dersek, bunun içine çok fazla girmeyelim. İhtiyaç olan yer varsa bugün orası olur. O da şudur, burayla ilgili çok detay bilmiyorum. Burayla ilgili konuşmuyorum. Yanlış anlaşılmasın. Kütahya’da bazı ilçelerde maden payından gelen paylar vardı. Maden payından gelen ilçelerin bütçeleri aşağı yukarı 1-2 milyon TL birliklere para geliyordu. Yolu bitirmişiz, oyuncak parkına başlamış o ilçe, yan taraftaki köye daha asfalt yapamamışız.
İl geneline baktığınız zaman çok maktıklı bir bakış değil. Köy yolları asfalt haritasına baktığımızda bir adaleti hissetmemiz lazım. Daha suyuna kavuşturamamışken öbür tarafta içme suyu yokken burada parayı içme suyu değil, oyuncak parkına dönüştürürsek ilçenin içerisinde adaleti de bozmuş oluruz. Bir dengesizlik oluyor. Eşitlik her zaman adalet değil. Bizim o paylaşımı da adil bir şekilde yapmamız gerekiyor. Geldiğiz seçim bölgenizde zorluk olabilir, ama bunu hep beraber aşmamız lazım. Burada genel felsefe içerisinde de köylere yardımla ilgili bizim yönetmeliğimiz yokmuş. Normal şartlarda bizim meclisten çıkması gereken yönetmelik hazırlıkları yapıyorlar. Köylere yardım yönetmeliğini belli bir şarta bağlayalım, belli bir standarda bağlayalım. Alınacak, alındıktan sonra hangi işlemleri nasıl yapacak, kim denetleyecek, ne yapacak, verilen paranın da yerine gidip gitmediğiyle ilgili de hangi şartlarda, bir örnek söyleyeceğim, geldim geleli encümene giriyoruz. Şimdi birlikten düğün salonu yardımı almış, birliğin haberi yok muhtar direk buraya getiriyor. Misal Çavdır’ın diyelim. Getiriyor tekrar yardım diyor. Mükerrer alanlar var. Hiç almayanlar var. Onun için sistematiğe bağlamamız lazım. Kural herkese uygulanır. Herkes de rahat eder. Çünkü her talebin karşılığında siz diyorsanız oluyor diyor. Muhtarına söylüyor. İl Genel Meclisi Üyesi tamam diyorsa veriyor diyor. Vali tamam diyorsa veriyor diyor. Bana göre değil aslında bir kural olması lazım. O kural bana uygunsa tabi arkadaşlar buyurun dememiz lazım. Onunla ilgili çalışmayı ay içerisinde bitiririz. Onu da çözersek kural baştan belli olursa hepimiz rahat ederiz. Kimsenin şahsıyla ilgili değil. Neticede bizim yapacağımız çalışma belli bir düzen içerisinde yürür o devam eder.
İlçelerden muhtarlarımızın zaman zaman talepleri oluyor. Yıl 12 ay, grup grup ilçe muhtarlarını çağıralım diye düşündüm. Tamamı olunca ne konuşabiliyorsun, ne anlaşabiliyorsun, en azından daha kapsamlı yaparsak arkadaşlarımızla 300’ü gecik mahalle ve köy muhtarlarını program dahilinde burada hem konuşacağız hem dinleyeceğiz.
İnşallah bundan sonrada yine uyum içerisinde hep beraber, yaptığımız çalışma hiçbir şahsın kişinin değil, harcadığımız para babamızın parası değil, ama bu hizmeti yapıyor isek yaptıktan sonrada yıllarda geçse o duayı almak hepimize yeter. Bu makamlar gelip geçici, gelip geçici olan bir yerde içinde bulunduğunuz anı biz değerlendirebiliyorsak, bundan hayır dua alabiliyorsak talip olduğumuz iş budur. Onun dışında kişilerin şu beğenmiş bu beğenmemiş, çokta önemli değil. Beğenen beğendikten sonra denizde de olsan fark etmiyor. O beğendikten sonra bize yetiyor. İnşallah bunu hep beraber sağlarız. Yapılan güzel hizmetler herkesi sevindirir, yapılan kötülükte herkesi üzüyor. Kötülükten de kimse bir şey kazanmıyor. Kazancımız güzelliklerin paylaşılması olsun. İnşallah bunu da hep beraber, hem İl Genel Meclisiyle beraber, hem İl Özel İdarenin tüm çalışan arkadaşlarımızla beraber bunu birlik beraberlik içerisinde gerçekleştiririz.
İl Özel İdaresi Hizmet Binasıyla ilgili ihaleyi yaptık.  Eski binanın yıkım ihalesini de yapıldı. Yakın zamanda orayı da yıkıp yeni binada kısa sürede inşallah biter. Burdur’a da kalıcı bir eser kazanmış olur. Ben tekrar teşekkür ediyorum. Hepinize yapacağınız bu çalışmalarda ve bundan sonraki çalışmalarda başarılar diliyorum. Allah Yardımcınız olsun diyorum. Teşekkür ediyorum.
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Resmi İlan Portalı
Konak Mahallesi Taksi Sokak No:1 P.K.: 15200
0248 233 10 79
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız